Over Bernheze

De gemeente Bernheze is bij uitstek een woongemeente, met veel natuur en landbouwgebied. De gemeente heeft ongeveer 30.000 inwoners en bestaat uit vijf dorpen: Heesch, Nistelrode, Vorstenbosch, Heeswijk-Dinther en Loosbroek. Dat maakt Bernheze een eenheid in verscheidenheid, waarbij iedere kern zijn eigen identiteit heeft, zā€™n eigen kenmerken en zā€™n eigen historie.

Werken bij Bernheze is werken aan duidelijke doelen, ondernemend zijn, doen waar je goed in bent en jezelf continu verbeteren. Plezier in het werk staat voorop. Samen werken we in openheid, betrouwbaar en met respect aan een gemeente waar het goed wonen, leven en werken is. Werken bij Bernheze is kijken naar mogelijkheden. ā€œHoe kan het wel?ā€, is de vraag die je in Bernheze vaak hoort.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie domeinen, te weten Klantcontactcentrum, Leefomgeving en Interne Dienstverlening. Onder het domein Leefomgeving vallen de teams Ontwikkelen Beleid, Uitvoeren Beleid, Handhaving en Beheer.
De werkplekken zijn open en de lijnen zijn kort. Je loopt zelf binnen bij de mensen die je nodig hebt. Je werkt in een zelfsturend team aan je resultaten, op de plek en het moment waarop je die resultaten het best kunt behalen. De organisatie biedt ruimte om ondernemend te zijn; je bepaalt zelf wie of wat je voor jouw werk nodig hebt. Dat geldt ook voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Want de functie van ā€˜Senior Planoloog/Beleidsmedewerker ROā€™ hoeft dan ook niet de laatste stap in jouw loopbaan te zijn.

De functie

Als planoloog werk je in het hart van de ruimtelijke ordening van Bernheze. Je hebt een belangrijke rol bij het duiden en leiden van de lange termijn van het gebied waar je aan werkt. Naast het verrichten van complexe en afwisselende werkzaamheden ben je zeer collegiaal en pas jij makkelijk in een projectteam.

Reageren

Gemeente Bernheze heeft de Werving en Selectie voor de vacature van Senior Planoloog / Beleidsmedewerker R.O. exclusief uitbesteed aan CeresRecruitment. Uitgebreide informatie over de organisatie is te vinden op www.bernheze.org

Concrete taken

  • Je stelt procedures en plannen op het gebied van ruimtelijke ordening op en begeleidt deze.
  • Je begeleidt gebiedsontwikkelingsprojecten.
  • Je schrijft diverse notaā€™s voor ruimtelijke ordening en gebiedsontwikkeling.
  • Je bent voorzitter van RO-overleg, aanspreekpunt en hebt en regiefunctie.
  • Je bent verantwoordelijk voor de verdere inrichting van werkprocessen en ontwikkelt het informele team RO door.
  • Je houdt je collegaā€™s scherp en bevordert inhoudelijke discussies over de kwaliteit van de plannen.
  • Je plant de werkzaamheden en monitort de voortgang, kwaliteit en resultaten en rapporteert daarover aan de domeinmanager Leefomgeving.
  • Je bent strategisch gesprekspartner voor MT en bestuur en geeft daarbij adviezen over ontwikkelingen die ruimtelijke ordening en gebiedsontwikkeling raken en overstijgen.

Profiel

  • Je hebt een relevante opleiding op WO-niveau (bijvoorbeeld planologie of sociale geografie).
  • Je hebt minimaal 15 jaar relevante werkervaring in het vakgebied, o.a. in het aansturen van processen en projecten.
  • Je hebt actuele kennis van ruimtelijke ontwikkelingen, inclusief kennis van Wro, Wabo en Omgevingswet.
  • Je hebt zeer ruime kennis van en zeer ruime ervaring in het vakgebied en inzicht in de aangrenzende beleidsterreinen.
  • Je bent een verbinder en bruggenbouwer.
  • Je hebt de competentie om de verbindende rol te vervullen tussen (inter)gemeentelijk bestuur en ambtelijke organisatie.
  • Je hebt ervaring met bestuurlijk-organisatorische aspecten van (inter)gemeentelijke samenwerking.
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent een sterke persoonlijkheid, hebt natuurlijk overwicht en overtuigingskracht. Je houdt van bouwen en vernieuwen.
  • Je hebt uiteraard een goed gevoel voor maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen.
  • Je weet mensen te enthousiasmeren en te stimuleren.
  • Je herkent je in onze kernwaarden: samen, plezier, open, ondernemend, respect en betrouwbaar.

Wij Bieden

Het salaris is afhankelijk van relevante opleiding en ervaring en bedraagt minimaal ā‚¬ 3.561,- en maximaal ā‚¬ 5.519,- bruto per maand (aanloopschaal 11 / functieschaal 11A) op basis van een 36-urige werkweek.

Daarnaast een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere:

  • bovenop je salaris een vrij te besteden Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% (inclusief 8% vakantietoelage) van je bruto salaris. Dit budget kun je aan verschillende doelen besteden, zoals extra inkomen, extra verlofuren, uitruil in verband met kosten woon-werkverkeer, fitness of de aanschaf van een fiets. Jij maakt zelf de keuze hoe en wanneer jejouw IKB wilt besteden;
  • een smartphone die ter beschikking wordt gesteld en mogelijkheden voor tijd- en plaats-onafhankelijk werken;
  • goede opleidingsmogelijkheden en volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Het is een structurele formatieplaats. Je start met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van Ć©Ć©n jaar met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Aanmelden

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.